Swisscom

Ready to rethink your digital journey! Swisscom is your partner for the digital transformation of your business processes. From consulting to implementation and operation, we have the right experts and solutions.

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The key competence of Swisscom Business Customers is the digitalization of companies, IT infrastructure and cloud services, integrated communication solutions, workplace and mobility solutions, the digitalization of business processes and comprehensive services for banks and their digital banking. Swisscom supports its customers in the digital transformation and offers a comprehensive portfolio of digital solutions. Together with its business customers, Swisscom develops new business models in the digital world, optimizes existing business processes, shapes the modern working world and creates new customer experiences.

With around 5,000 employees, Swisscom Business Customers serves around 6,000 customers in Switzerland. Swisscom also supports globally active companies based in Switzerland with its services abroad.

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Use Cases

Kundenidentifizierungs- und Zugriffsmanagement
Die Kund*innen werden bei Anrufen im Service Center in der Genesys IVR automatisch, über die Telefon-Nummer, identifiziert. Mittels Push Nachricht, auf die im CRM hinterlegte Mobile Nummer, wird die Authentifikation in der Raiffeisen eBanking App gestartet.

Authentifikation mittels Voice Biometrie – Zürcher Kantonalbank
Die Kund*innen werden im Gespräch mit den Mitarbeiter*innen im Service Center, mittels passiver Sprachbiometrie von Spitch, automatisch identifiziert und authentifiziert.
Co-Browsing / Collaboration

WebChat mit dem Genesys Engagement Center – Zürcher Kantonalbank
Die ZKB hat einer Conversational Plattform mit Chat, Co-Browsing und einer Knowledge Base für Kund*innen und Contact Center Mitarbeiter*innen eingeführt, welche für den weiteren Ausbau mit einem KI-basierenden ChatBot geeignet ist. Dazu wurde die bestehende Genesys Engagement Plattform mit den Modulen WebChat, Co-Browsing und Knowledge Center erweitert.